nova bandera

In u campu di e telecomunicazioni, a cunnessione di i centri di dati è u trasportu video, u cablaggio in fibra ottica hè assai desiderabile. Tuttavia, a realità hè chì u cablaggio in fibra ottica ùn hè più una scelta ecunomica o fattibile da implementà per ogni serviziu individuale. Cusì, l'usu di un Multiplexing à Divisione di Lunghezza d'Onda (WDM) per espansione a capacità di a fibra nantu à l'infrastruttura di fibra esistente hè assai cunsigliatu. WDM hè una tecnulugia chì multiplexa parechji signali ottici nantu à una sola fibra aduprendu diverse lunghezze d'onda di luce laser. Un studiu rapidu di i campi WDM serà messu nantu à CWDM è DWDM. Sò basati nantu à u listessu cuncettu di utilizà parechje lunghezze d'onda di luce nantu à una sola fibra. Ma tramindui anu i so meriti è svantaghji.

nutizie_3

Chì ghjè a CWDM ?

CWDM supporta finu à 18 canali di lunghezza d'onda trasmessi attraversu una fibra à u listessu tempu. Per ottene questu, e diverse lunghezze d'onda di ogni canale sò à 20 nm di distanza. DWDM supporta finu à 80 canali di lunghezza d'onda simultanei, cù ognunu di i canali à solu 0,8 nm di distanza. A tecnulugia CWDM offre una suluzione pratica è economica per distanze più corte finu à 70 chilometri. Per distanze trà 40 è 70 chilometri, CWDM tende à esse limitatu à supportà ottu canali.
Un sistema CWDM supporta cumunamente ottu lunghezze d'onda per fibra è hè cuncipitu per cumunicazioni à corta distanza, utilizendu frequenze à larga distanza cù lunghezze d'onda sparse assai l'una à l'altra.

Siccomu CWDM hè basatu annantu à una spaziatura di canali di 20 nm da 1470 à 1610 nm, hè tipicamente implementatu nantu à fibre ottiche finu à 80 km o menu perchè l'amplificatori ottici ùn ponu esse aduprati cù canali di grande spaziatura. Questa larga spaziatura di canali permette l'usu di ottiche à prezzu muderatu. Tuttavia, a capacità di i ligami è ancu a distanza supportata sò menu cù CWDM chè cù DWDM.

In generale, CWDM hè adupratu per applicazioni à costu più bassu, capacità più bassa (sub-10G) è distanza più corta induve u costu hè un fattore impurtante.

Più recentemente, i prezzi di i cumpunenti CWDM è DWDM sò diventati abbastanza paragunabili. E lunghezze d'onda CWDM sò attualmente capaci di trasportà finu à 10 Gigabit Ethernet è 16G Fiber Channel, è hè improbabile chì sta capacità aumenti ulteriormente in u futuru.

Chì ghjè DWDM?

À u cuntrariu di CWDM, e cunnessione DWDM ponu esse amplificate è ponu dunque esse aduprate per trasmette dati à distanze assai più lunghe.

In i sistemi DWDM, u numeru di canali multiplexati hè assai più densu chè CWDM perchè DWDM usa una spaziatura di lunghezza d'onda più stretta per adattà più canali à una sola fibra.

Invece di a spaziatura di canali di 20 nm aduprata in CWDM (equivalente à circa 15 milioni di GHz), i sistemi DWDM utilizanu una varietà di spaziatura di canali specificata da 12,5 GHz à 200 GHz in a banda C è qualchì volta in a banda L.

I sistemi DWDM d'oghje supportanu tipicamente 96 canali spaziati à 0,8 nm di distanza in u spettru di a banda C di 1550 nm. Per via di questu, i sistemi DWDM ponu trasmette una quantità enorme di dati attraversu un unicu ligame di fibra, postu chì permettenu di imballà assai più lunghezze d'onda nantu à a stessa fibra.

U DWDM hè ottimale per e cumunicazioni à longa portata finu à 120 km è oltre per via di a so capacità di sfruttà l'amplificatori ottici, chì ponu amplificà in modu efficace tuttu u spettru di 1550 nm o di banda C cumunemente utilizatu in l'applicazioni DWDM. Questu supera longhe intervalli di attenuazione o distanza è quandu hè amplificatu da amplificatori à fibra drogata cù erbio (EDFA), i sistemi DWDM anu a capacità di trasportà grandi quantità di dati nantu à lunghe distanze finu à centinaie o migliaia di chilometri.

In più di a capacità di supportà un numeru più grande di lunghezze d'onda chè CWDM, e piattaforme DWDM sò ancu capaci di gestisce protokolli di velocità più elevata, postu chì a maiò parte di i venditori di apparecchiature di trasportu otticu oghje supportanu cumunemente 100G o 200G per lunghezza d'onda, mentre chì e tecnulugie emergenti permettenu 400G è oltre.

Spettru di lunghezza d'onda DWDM vs CWDM:

CWDM hà una spaziatura di canali più larga chè DWDM - a differenza nominale di frequenza o lunghezza d'onda trà dui canali ottici adiacenti.

I sistemi CWDM trasportanu tipicamente ottu lunghezze d'onda cù una spaziatura di canali di 20 nm in a griglia di spettru da 1470 nm à 1610 nm.

I sistemi DWDM, invece, ponu trasmette 40, 80, 96 o finu à 160 lunghezze d'onda utilizendu una spaziatura assai più stretta 0,8/0,4 nm (griglia 100 GHz/50 GHz). E lunghezze d'onda DWDM sò tipicamente da 1525 nm à 1565 nm (banda C), cù certi sistemi ancu capaci di utilizà lunghezze d'onda da 1570 nm à 1610 nm (banda L).

nutizie_2

Vantaghji di CWDM:

1. Costu bassu
CWDM hè assai più economicu chè DWDM per via di i costi di l'hardware. U sistema CWDM usa laser raffreddati chì sò assai più economici chè i laser DWDM senza raffreddamentu. Inoltre, u prezzu di i transceiver DWDM hè tipicamente quattru o cinque volte più caru chè quellu di i so moduli CWDM. Ancu i costi operativi di DWDM sò più alti di CWDM. Dunque, CWDM hè una scelta ideale per quelli chì anu una limitazione di finanziamentu.

2. Requisiti di putenza
In paragone cù CWDM, i requisiti di putenza per DWDM sò significativamente più alti. Siccomu i laser DWDM inseme cù i circuiti di monitoraghju è di cuntrollu assuciati cunsumanu circa 4 W per lunghezza d'onda. Intantu, un trasmettitore laser CWDM micca raffreddatu usa circa 0,5 W di putenza. CWDM hè una tecnulugia passiva chì ùn usa micca energia elettrica. Hà implicazioni finanziarie pusitivi per l'operatori internet.

3. Funzionamentu faciule
I sistemi CWDM utilizanu una tecnulugia più simplice rispettu à u DWDM. Utilizzanu LED o Laser per l'alimentazione. I filtri d'onda di i sistemi CWDM sò più chjuchi è più economici. Cusì sò faciuli da installà è aduprà.

Vantaghji di DWDM:

1. Aghjurnamentu Flessibile
U DWDM hè flessibile è robustu in quantu à i tipi di fibre. L'aghjurnamentu di DWDM à 16 canali hè fattibile sia nantu à e fibre G.652 sia nantu à e fibre G.652.C. Originariamente da u fattu chì DWDM impiega sempre a regione à bassa perdita di a fibra. Mentre chì i sistemi CWDM à 16 canali implicanu a trasmissione in a regione 1300-1400 nm, induve l'attenuazione hè notevolmente più alta.

2. Scalabilità
E suluzioni DWDM permettenu l'aghjurnamentu in passi di ottu canali à un massimu di 40 canali. Permettenu una capacità tutale assai più alta nantu à a fibra chè una suluzione CWDM.

3. Longa distanza di trasmissione
DWDM impiega a banda di lunghezza d'onda 1550 chì pò esse amplificata cù amplificatori ottici cunvinziunali (EDFA). Aumenta a distanza di trasmissione à centinaie di chilometri.
L'imagine seguente vi darà una impressione visuale di e sferenze trà CWDM è DWDM.


Data di publicazione: 14 di ghjugnu 2022

Prodotti di relazione